Ikarus - Utolsó kommentek
blfr5@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33766138
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-09-14T23:42:39+02:00
2017-09-14T23:42:39+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
@- duplagondol: <br />
Nem tudom mennyire vagy járatos a mikroprocesszorok fejlődésében ezért pár tényt leírnék.<br />
<br />
Hozzávetőleg 81 - 82 magasságától már magyarországon is elérhetők voltak a mikroprocesszorok.<br />
<br />
Az első mikroprocesszort és a hozzá kapcsolódó elemeket az Intel és a Motorola hozta ki. Ezt követte a Zilog ami architektúrájában nagyon hasonlított az Intelre. De az IBM az első PC-kben az Intel processzorait használta amivel nagyjából eldőlt a verseny. A Zilog idővel átállt a mikrokontrollerek és célprocesszorok gyártására, a Motorola pedig már akkor is nagy volt ahhoz, hogy ezt ne élje túl.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33766030
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-09-14T23:12:30+02:00
2017-09-14T23:12:30+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33763628" class="reply_nick_3424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33763628 );">@- duplagondol</a>:
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33763644
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-09-14T15:14:34+02:00
2017-09-14T15:14:34+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33663936" class="reply_nick_760316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33663936 );">@Darth Peter</a>: Szovjet-magyar relációban is, a 'vas és acél országa' sztorijának helyettesítésekor is bőven voltak buktatói ennek a történetnek. <br />
<br />
A Vörös föld c. film annak idején töviről-hegyire végig is járta a témát.<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.dailymotion.com/video/x5dyqsr">www.dailymotion.com/video/x5dyqsr</a><br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://www.dailymotion.com/video/x5dyqw5">www.dailymotion.com/video/x5dyqw5</a>
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33763628
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-09-14T15:10:39+02:00
2017-09-14T15:10:39+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33763554" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33763554 );">@A teremőr</a>: Köszönöm szépen, ezt elraktározom magamnak.<br />
<br />
Azzal kapcsolatban, hogy mikroprocesszor-fronton mekkorát tudtak volna alkotni, nyilván vannak, voltak bőven szkeptikus hangok is.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33763554
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-09-14T14:57:08+02:00
2017-09-14T14:57:08+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33656350" class="reply_nick_3424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33656350 );">@- duplagondol</a>: <br />
Én arról a szegmensről tudok beszélni amiben mi utaztunk akkoriban.<br />
<br />
Szóval akkor tájt kezdtek létrejönni elsősorban a nagy városokban a mai kábeltv rendszerek elődjei, a nagyközösségi antenna rendszerek. A fejállomás fontos eleme volt az a vevő egység ami a környező országokból elérhető földi sugárzású adásokat fogta és lekeverte egy köztes (szabványos) frekvenciára és innen keverték vissza aztán arra a frekvenciára amit aztán a TV-n beállítottak. Ez a köztes frekvencia a Közép frekvencia, röviden KF néven fut a mai napig. Na a vevőegység kimenetén lényeges volt, hogy a venni kívánt hasznos jelen kívül lehetőleg semmi más ne jelenjen meg a kimeneten vagy csak minimális mértékben. Ezt diszkrét elemekkel nagyon nehéz volt megcsinálni, viszont akkortájban jelent meg nyugaton az úgynevezett felületi hullámszűrő, ami felvezető gyártástechnológiai alapon kiválóan megoldotta ezt a problémát. Ja és nyugaton is csak pár cég gyártotta és nehéz volt hozzá jutni.<br />
<br />
A MEV-seknél meg volt a szaktudás, megtalálták a piacot és elkezdték fejleszteni. Már többféle változatot is tudtak gyártani, igaz csak kis példányszámban, amikor beütött a krach és leégett a gyártó sor.<br />
<br />
Csak nem rég tudtam meg, hogy a tűznek köze volt Csernobilhoz, így az akkor tájt elterjedt pletykák valószínűleg alaptalanok, miszerint nem véletlen baleset történt, hanem szándékos szabotázs/merénylet.<br />
<br />
A MEV vezetése rájött, hogy az akkor már futó mikroprocesszor gyártás irányába kellene fordulni, mert tranzisztort és analóg illetve alap digitális IC-ket gyártottak az oroszok és az NDK-sok dögivel. De a megvalósításra már nem maradt idejük
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/24/ich_komme_aus_ungarn/full_commentlist/1#c33753552
Válasz erre: Ich komme aus Ungarn
2017-09-12T21:08:31+02:00
2017-09-12T21:08:31+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/24/ich_komme_aus_ungarn?full_commentlist=1#c33746530" class="reply_nick_176015" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33746530 );">@Aron_son</a>: Azért kerültek bele, mert a 190-esből lettek kifejlesztve (a BKV-nak küldött tesztpéldány ill. a kuvaiti 190-sek is belekerültek ugyanezen okból). Mivel kevés készült belőlük, ám ezek annál különlegesebb autóbuszok voltak, így jobbnak láttam, ha többféle kivitelről is írok, dacára annak, hogy így elkanyarodok az eredeti témától.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/24/ich_komme_aus_ungarn/full_commentlist/1#c33746530
Válasz erre: Ich komme aus Ungarn
2017-09-11T16:10:26+02:00
2017-09-11T16:10:26+02:00
Aron_son
http://blog.hu/user/176015
Ha a németországi Ikarusokról szól a cikk, a 190-esnél miért kanyarodik el a téma nem "egy percre" a 194-esre és 196-osra?
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33664012
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-08-28T11:55:48+02:00
2017-08-28T11:55:48+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus?full_commentlist=1#c33637850" class="reply_nick_855010" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33637850 );">@nyiktonyeatszusztvujet</a>: Igaz, véletlenül elírtam, de már korrigáltam. <br />
<br />
Amúgy 376-os jó lesz 365-ösnek, vagy 366-osnak is. :)
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33663936
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-28T11:45:15+02:00
2017-08-28T11:45:15+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33656322" class="reply_nick_3424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33656322 );">@- duplagondol</a>: Azért, mert negyven évvel késő ilyen katasztrófa történt, attól még igenis volt olyan időszak, amikor a magyar alumínium ipar szárnyalt. <br />
<br />
Anno a busz, teherautó gyártásban is jók voltunk, sőt az ötvenesévekben volt egy Aranycsapatunk is.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656360
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T07:04:00+02:00
2017-08-27T07:04:00+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33637228" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33637228 );">@prokee</a>: "Na, ennek a gazdasági modellnek nem lehetett szembe menni"<br />
<br />
Dehogynem, a hetvenes években megkezdődő rekonstrukciók pont erről szóltak. A legtöbb helyen, mint például Csepelen, persze az ilyesmi valóságos pénznyelőnek számított, a végeredmény pedig erősen kétséges volt. Akkor pl., ha '75-ben a párt, ezúttal VALÓBAN politikai alapon, elutasította, hogy a Yamaha gépekkel, szakértőkkel lecserélje a Pannónia szinte teljes üzemegységét. Helyette még abban az évben megszüntették Magyarországon a motorgyártást.<br />
<br />
És persze, a rekonstrukció, nagyrészt nyugati gépekkel, az első helyek egyikén járult hozzá az ország végleges eladósodásához. Úgy, hogy az összképen sokfelé (de nem mindenhol) lényegében alig változtattak a behozott új masinák. Világossá válhatott, hogy szarból nem lehet várat építeni, ha ezeken a helyeken általában förtelmes volt a szervezettség és a munkakultúra.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656350
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:56:48+02:00
2017-08-27T06:56:48+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636876" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636876 );">@A teremőr</a>: "Olyan félvezetőket gyártottak volna, amit a KGST-ben senki."<br />
<br />
Műszaki analfabéta vagyok, de ennek a mondatnak a kifejtése történelmi szempontból rohadtul érdekelne. A MeV-ről egyébként, ahogy látom, a tiéddel zömmel egybehangzóak a vélemények.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656340
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:51:22+02:00
2017-08-27T06:51:22+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635766" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635766 );">@prokee</a>: Pontosan. Az 'amíg a régi jó volt' mondatban nyilván minden, de tényleg szinte minden benne foglaltatik.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656338
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:47:32+02:00
2017-08-27T06:47:32+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635700" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635700 );">@prokee</a>: Elsőrangú gondolatmenet, fénybe borította a reggelemet..:) Egyébként simán el tudom képzelni, hogy PONT ÍGY történt... <br />
<br />
Na jó, Apró elvtárstól a súlyeloszlás és a zajcsillapítás fejtegetése egy kissé erős...)
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656326
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:42:09+02:00
2017-08-27T06:42:09+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
Ennek a 695-ösnek a láttán pedig hamar beugorhat az embernek, mire ment el a nyolcvanas években PÉLDÁUL a külöföldről hitelbe felvett kemény valuta. Steyr harckocsimotor... iszonyatos dilettantizmus.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656324
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:40:13+02:00
2017-08-27T06:40:13+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
A 'faros'-t egyébként simán lehet farostként is (félre)olvasni...
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33656322
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-27T06:37:50+02:00
2017-08-27T06:37:50+02:00
- duplagondol
http://blog.hu/user/3424
"Nem így a 60-as években, mikor a magyar alumínium ipar már szárnyalt"<br />
<br />
Hmm... neki a fának?<br />
<br />
<a rel="nofollow" href="http://24.p3k.hu/app/uploads/2016/02/vorosiszap.jpg">24.p3k.hu/app/uploads/2016/02/vorosiszap.jpg</a><br />
<br />
Egyébként nyilván jó poszt volt, élvezetes és hasznos, köszönet érte!
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33644164
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-25T00:47:28+02:00
2017-08-25T00:47:28+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636224" class="reply_nick_168987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636224 );">@kristoof</a>: De ha nem mondod meg, hogy mik voltak azok a pontatlanságok akkor nem is tudom javítani azokat, hm :)<br />
<br />
Amúgy volt már az életben bármilyen olyan dolog aminek tudtál örülni? Egyszer ki kéne próbálnod, hogy mindenhez csak pozitívan állsz hozzá.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33644148
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-25T00:39:04+02:00
2017-08-25T00:39:04+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635796" class="reply_nick_98339" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635796 );">@s.p.</a>: Javítva
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33640794
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-24T14:48:07+02:00
2017-08-24T14:48:07+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33640774" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33640774 );">@enpera</a>: Hol olvastad ki azt, hogy védem a komcsi rendszert?<br />
Pont azt írtam le, hogy egyáltalán nem szakmai döntések születtek, bele sem mentek az ilyen részletekbe.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33640774
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-24T14:46:11+02:00
2017-08-24T14:46:11+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635700" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635700 );">@prokee</a>: igen prokee, bárhogy véded a komcsi rendszert onnan az ndk-ból, akkoriban politikai döntesek születtek ilyen kérdésekben is
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33638536
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-24T08:15:32+02:00
2017-08-24T08:15:32+02:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635708" class="reply_nick_760316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635708 );">@Darth Peter</a>: Ebből a hozzászólásból valamiért azt gondolom, hogy elég fiatal vagy. :-) A terrortámadásokat akkoriban radikális, a tömegektől elidegenedett, és a kapitalizmust ellenző földalatti csoportok hajtották végre (a hazai sajtóban a "szélsőbal" még csak véletlenül sem fordult elő). Esetleg az elnyomott, szabadságharcos arab elvtársak, de az csak a CIA csúf vádja volt, soha nem bizonyította senki, épp csak az nem volt, hogy maguk az amcsik voltak. Szóval ez minket soha, de soha, de soha nem fenyegethetett. Hát, amikor szegény Vujicsics gépe leperecelt, vagy a Malév gépet szedték le Bejrút előtt, akkor szegény Ildikó néniék törhették a fejüket a kommunikáción.<br />
De az tény, hogy 2001 előtt nem volt komoly poggyász vizsgálat a reptéren, max. Delta és El Al gépeknél. Pedig akkor már bőven túl voltunk az alijázó oroszokat szállító busz elleni támadáson.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33637850
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-08-23T23:42:36+02:00
2017-08-23T23:42:36+02:00
nyiktonyeatszusztvujet
http://blog.hu/user/855010
Úgy ostobaság ahogy van.A 376 ,386 396 szériát Fehérváron tervezték és ott is gyártották.A tervezejője Örsi Ferenc volt.Semmi köze Mátyásföldnek hozzájuk.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33637228
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T21:27:28+02:00
2017-08-23T21:27:28+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636876" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636876 );">@A teremőr</a>: Két ponton nem stimmel a gondolatmeneted.<br />
- Ezek jórészt nem politikai, hanem gazdasági döntések voltak. Mivel nem piaci alapon működtek a nagyvállalatok, semmi értelme nem volt plusz tőkét befektetniük. Nem is volt erre (deviza-) forrás, meg minek is, ha kétféle tévét lehet kapni az Iparcikk Vállalatnál meg a Keravillban, és azt is megveszik, felesleges egy harmadikat is gyártani. Több pénz nem jön be belőle, vagy ha mégis, nem a vállalaté lesz, nem forgathatja vissza gyártmányfejlesztésbe.<br />
- Az apparátus nem azt erőltette, hogy SZART gyártsunk, vagy csak kevésbé jót. Ők csak azt sugallták (persze visszautasíthatatlanul), hogy a meglévő is jó, a szűkös devizakeretet és nyersanyagot ne pazaroljuk olyan dolgokra amik nélkül eddig is megvoltunk.<br />
<br />
Az általad említett példák pont erről szólnak. Amíg a modern elektronikához vagy gyártósorokat kellett volna venni/fejleszteni dolláralapon, addig az orosz tévét megkaptuk szabolcsi léalmáért meg Bakony-gyújtáselosztóért, amikre egyébként semmilyen más felvevőpiac nem volt. Na, ennek a gazdasági modellnek nem lehetett szembe menni, de ha ezen belül el tudott lavírozni a vállalat, nem szólt bele senki olyan műszaki részletkbe, hogy ki hová építi a motort, vagy mit hová forrasztanak a fadobozban.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33637132
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T21:14:30+02:00
2017-08-23T21:14:30+02:00
Duplaxiii
http://blog.hu/user/1213320
Remek írás!<br />
Kár hogy nem saját oldaladon írsz, hanem itt rejtőzködöl a blog.hu-n...
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636914
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T20:30:17+02:00
2017-08-23T20:30:17+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636284" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636284 );">@prokee</a>: Anglia szerintem csak geológiailag tartozik Európához, politikailag mindig külön állónak tartották magukat. Rövid kitérő csak a "Szén és acél közösség" volt és talán az EGK. Az EU-ban mindig külön úton jártak.<br />
<br />
Na Írország lesz üdítő kivétel baloldali közlekedésben.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636896
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T20:22:59+02:00
2017-08-23T20:22:59+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636264" class="reply_nick_168987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636264 );">@kristoof</a>: Szerintem, nem a kormánnyal volt a gond, hanem az utasok fel és leszállását biztosító ajtókkal.<br />
Az álmos könyv szerint nem szerencsés, ha az úttest középvonala irányába kell az utasoknak le-fel szállni.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636876
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T20:14:46+02:00
2017-08-23T20:14:46+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635822" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635822 );">@prokee</a>: Azt nem tudom az Ikarus fejlesztéseinek történetében milyen szerepet játszott a párt, de az biztos, hogy volt egy erős kontroll az apparátus részéről, ami vélt vagy valós irányelvek mentén bizonyítani akarta létjogosultságát.<br />
<br />
Egy biztos, hogy ez a mechanizmus még a 80-as években is működött. Lásd a robbanós Videoton Tv-ket. <br />
Sokan nem tudják, hogy a Videotonnak volt egy saját fejlesztésű színes tv-je amit nem engedtek gyártani, helyette a szovjet elvtársak tv-jét kellet átvenni. Igy esett meg hogy a szovjet tv-t kivették a házából és beépítették a Vidi házába. Gyakorlatilag a magyar ipar csak asztalos munkával járult hozzá.<br />
A tv halála pedig a tervezés hibája és a karbantartás hiánya volt. A nagyfesz egység pont a képcső nyaka alatt volt és mivel ez a rész erősen gyűjti a statikus töltésű port ( ráadásul alul méretezett volt ), ezért alapból szeretett melegedni. Elég volt pár év és olyan vastag porréteg gyűlt össze rajta, hogy a természetes hőelvezetés gyakorlatilag megszűnt. Innentől kezdve ketyegett a bomba. Az volt a kérdés, hogy szerelő látja előbb vagy a tűzoltó.<br />
<br />
Nem mellesleg ehhez hasonló volt a Magyar Mikróelektronikai Vállalat sorsa is. Olyan félvezetőket gyártottak volna, amit a KGST-ben senki. Nem is engedték a gyártást. Az üzem leégése csak kapóra jött, hogy a magyar szilícium árkocskát még időben betemessék.<br />
<br />
Pedig ekkor már a 80-as években jártunk. Mi lehetett akkor, amikor még élt a bankrablóból lett generalisszimusz Joszif Visszarionovics Sztálin.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636284
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T18:10:38+02:00
2017-08-23T18:10:38+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636102" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636102 );">@A teremőr</a>: "Pedig ez így volt. Ez volt a "H" nap, a mi a svéd jobb oldali forgalom első betűje (Högertrafic)."<br />
<br />
Arra gondolhatott zenitó, hogy még ma is van Európában bal oldali közlekedésű ország.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636264
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T18:08:14+02:00
2017-08-23T18:08:14+02:00
kristoof
http://blog.hu/user/168987
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636102" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636102 );">@A teremőr</a>: A kommentelő Angliára gondol. Amúgy az is iszonyú baromság, hogy ki kellett dobnia Svédországnak az összes jobbkormányos buszt... eddig bírtam olvasni.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636260
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T18:06:21+02:00
2017-08-23T18:06:21+02:00
kristoof
http://blog.hu/user/168987
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33636160" class="reply_nick_171122" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33636160 );">@A teremőr</a>: Az a baj, hogy az egész nem jó... :-(
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636252
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T18:04:54+02:00
2017-08-23T18:04:54+02:00
kristoof
http://blog.hu/user/168987
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635766" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635766 );">@prokee</a>: Nincs ilyen a könyvben természetesen, most néztem meg. Az Ikarus felsővezetéséről van szó egyébként. (Csak valamiért nem sikerült megérteni a szöveget.) Én sem tudtam végigolvasni, annyi baromság van benne... :-(
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636224
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T18:01:12+02:00
2017-08-23T18:01:12+02:00
kristoof
http://blog.hu/user/168987
Nagyon sok a pontatlanság és a kitaláció a posztban, sajnos. Nincs türelmem összeszedni őket, annyira sok van. Legközelebb kicsit jobban olvass utána a dolgoknak és nem ártana, ha figyelnél a helyesírásra és az elütésekre, elírásokra!
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636160
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T17:45:31+02:00
2017-08-23T17:45:31+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635734" class="reply_nick_760316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635734 );">@Darth Peter</a>: <br />
Az írás (post vagy blogbejegyzés tök mindegy) szerintem jó lett, de ahogy azt már többen is jelezték egy, korrektúra el kelt volna. Azt hiszem így szokott a jeles dolgozatból gyenge közepes lenni.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636150
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T17:44:51+02:00
2017-08-23T17:44:51+02:00
VadMacs
http://blog.hu/user/257539
A Közlekedési Múzeum lecsaphatna az E-94G első példányára is, ha még menthető (kanizsán tessenek keresni). :)
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33636102
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T17:38:46+02:00
2017-08-23T17:38:46+02:00
A teremőr
http://blog.hu/user/171122
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635870" class="reply_nick_1195305" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635870 );">@zenitó</a>: Pedig ez így volt. Ez volt a "H" nap, a mi a svéd jobb oldali forgalom első betűje (Högertrafic).<br />
Az átállás módja pedig a mai magyar mentalitással megoldhatatlan lett volna egy ütemezett 10 perc alatt.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635870
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:58:03+02:00
2017-08-23T16:58:03+02:00
zenitó
http://blog.hu/user/1195305
"Svédország (Európában utolsóként) 1967-ben áttért a jobboldali közlekedésre".... Azért ilyet leírni nem kis mutatvány,sőt elég szégyenletes.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635822
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:52:00+02:00
2017-08-23T16:52:00+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
"Egyébként az MDP azért támogatta az alvázas és orrmotoros típusokat"<br />
<br />
Nem támogatta. Azt támogatta, hogy a mérnök elvtársak ne szórják a nép pénzét mindenféle úri szarságokra. Buszozni lehet ormotorral is, sőt, néhány évvel azelőtt még platóra fektetett deszkákon utaztak az aktivisták TSZ-t szervezni, hát ahhoz képest még maga a tető és az üvegezett oldalfal is FORRADALMI újdonság.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635796
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:46:49+02:00
2017-08-23T16:46:49+02:00
s.p.
http://blog.hu/user/98339
Érdemes volna átolvasni élesítés előtt. Kár érte, nagyon érdekes a téma. Olyan, mintha a google forditóval készült volna. Pl: "a gyár mérnökei megtervezték egy farmotoros és önhordó karosszériás buszcsalád megtervezéséhez" .
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635766
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:42:29+02:00
2017-08-23T16:42:29+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635720" class="reply_nick_760316" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635720 );">@Darth Peter</a>: Igen, és Hegedűs is csak 1956-ban alakított kormányt, köszi a releváns kiigazítást.<br />
<br />
"Az Ikarus évszázados történetében ez volt írva és azért az a könyv eléggé hiteles."<br />
Egyrészt miért kéne hitelesnek lennie? Másrészt meg ha ezt írta, akkor faszság volt. A Párt (nevezhetnénk a nevén is ahelyett, hogy nagybetűzzük, nem Türmer Gyula propagandabeszéde ez) baromira nem szólt bele ilyen szinten. Igen, visszavezethető ez persze egészen felső körökig, de nem úgy, hogy mondjuk minden hónap első szerdáján vitatták meg a járműkonstrukciók esedékes világtrendjét, különösen figyeve a KGST-n belüli gyártókra, hanem úgy, hogy nem adtak pénzt ilyen úri bohócságokra. Ameddig el lehetett adni a régi konstrukciót is, addig nem voltak hajlandóak drága pénzért újat gyártani. Pláne, ha még devizáért szerszámgépeket is kellett venni hozzá.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635734
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:36:15+02:00
2017-08-23T16:36:15+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
Egyébként az MDP azért támogatta az alvázas és orrmotoros típusokat, mert azokat már jól ismert, kiforrott technika volt, ellenben a farmotoros és önhordó karosszéria akkoriban igen csak újdonságnak számított.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635732
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:35:59+02:00
2017-08-23T16:35:59+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
Hát, lehetett volna ez egy jó írás is, de nem jutottam el a végéig, a sok hibás, kitekert mondat miatt valahol félúton abbahagytam. Nem az a baj, ha nem sikerül az alanyt és az állítmányt egyeztetni, hanem hogy nem sikerült élesítés előtt átolvasni valakivel, aki ezt utólag megtette volna.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635720
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:33:59+02:00
2017-08-23T16:33:59+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635700" class="reply_nick_28962" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635700 );">@prokee</a>: Hát Az Ikarus évszázados történetében ez volt írva és azért az a könyv eléggé hiteles.<br />
<br />
Amúgy 1952-ben még csak MDP volt, az MSZMP csak 56-ban alakult meg.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635708
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:31:12+02:00
2017-08-23T16:31:12+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok?full_commentlist=1#c33635608" class="reply_nick_19668" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33635608 );">@Csokis</a>: Már akkoriban is voltak komoly terrortámadások, például az egyik legsúlyosabb ilyen támadás nyolcvanas évek derekán történt, amikor a líbiaiak támogatásával eltérítettek egy gépet, ami aztán egy épületre zuhant, s rengeteg ártatlan ember meghalt. <br />
<br />
A másik, hogy csempészeket akkoriban is szigorúan ellenőrizték.<br />
<br />
A 695-ösnek maximum akkor lett volna értelme, ha csak nagyon fontos személyeket, például vezetőket, vagy hírességeket (mondjuk egy rockbandát) szállított volna, hiszen ezek az emberek amúgy is magán gépekkel repülnek.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635700
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:29:03+02:00
2017-08-23T16:29:03+02:00
prokee
http://blog.hu/user/28962
" szembe kerültek a Párttal, mivel az az alvázas és orrmotoros típusokat propagálta."<br />
Micsoda hülyeség ez? A Pártnak nem is volt más dolga, minthogy műszaki kérdésekben döntsön, mi?<br />
<br />
Ült az MSZMP PB-ülésen Apró, Csergő és Hegedűs elvtárs, és csapkodták az asztalt. Nagyné eközben kötögetett, és a bajsza alatt mormogott, az asztal végén pedig Zerkovitz főmérnök elvtárs állt, és érvelni próbált. De hiába, Apró magából kikelve ordítozott:<br />
- Ne add nekünk ezt az imperialista szarságot, Béla! Szart sem tudsz te a materialista zajcsillapításról, a dialektikus súlyeloszlásról!<br />
Ekkor robbant be Erdei Ferenc, kezében kapával, és fenyegetően megállt, terpeszben, majd egy levegővel harsogta:<br />
- Faszomat belétek, Zerkovitz elvtárs, fel kell jönnöm a celldömölki avatásról, mert utánam telefonál az Anti, hogy megint farmotorost akartok építeni. Hát a lónak a vérveres faszát, Zerkovitz elvtárs, az ötágút! Nem olvastad te Lenin elvtárstól a Materializmus és empiriokriticizmust? A neopozitivizmus az neked smafu? Te motorkulák, te önhordó reakciós, te olajsárból szakasztott osztályellenség, teee!<br />
- Hagyjad, Ferkó - nyugtatta le Nagyné -, ez el van döntve. HIába volt XX. kongresszus, nem fordítunk mindent a feje tetejére, vagyis ez esetben elejéről a hátuljára. A csillag vörös, a gyár a népé, a motor elöl van.<br />
Ekkor csörrent meg a piros, sőt, VÖRÖS telefon. Egy emberként ugrottak talpra, de Hegedűs elvtárs volt az első, aki elérte a kagylót.<br />
- Da, Szerjózsa, akarom mondani, Nyiki elvtárs, daaa. Panyemáju, kanyesno, daaa. Daszvidányja! Nyinácskát is puszilom!<br />
Letette a telefont, és odafordult a mérnökhöz:<br />
- Bélám, mikorra tudnátok összerakni azt a farmotorost? A szovjetek az őszi BNV-re hozzák az új ZISZ-t. Meg tudjuk előzni őket egy kicsit? Na nem nagyon, meg nem is kell nagy dobra verni, csak hát jó volna előbb lépni, mint Hanuskáék a Karosánál. Megoldható?
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635608
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T16:16:02+02:00
2017-08-23T16:16:02+02:00
Csokis
http://blog.hu/user/19668
A 695-ös kapcsán két dolog:<br />
A kilépő vámvizsgálat annyira komoly lett volna, hogy ez megakadályozhatta volna a használatot? Meg a terrorizmus? 2001 előtt még a feladott csomagoknak is csak egy részét röntgenezték Ferihegyen.<br />
A másik probléma szerintem az lehetett, hogy az utasok a repülő bal oldalán, a csomagok viszont a jobb oldalán kerülnek be. Szóval az ötlet jó, csak...
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/08/22/uttoro_ikarusok/full_commentlist/1#c33635122
Válasz erre: Úttörő Ikarusok
2017-08-23T15:06:22+02:00
2017-08-23T15:06:22+02:00
para_noir
http://blog.hu/user/180881
Kösz, ez jó poszt volt.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33472297
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-07-26T19:30:11+02:00
2017-07-26T19:30:11+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus?full_commentlist=1#c33469505" class="reply_nick_195202" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33469505 );">@Flat-6</a>: Természetesen tisztelem a véleményedet. Ha jobban belegondolsz, akkor a V127-es (a NABI Siriust leszámítva) a legszebb és legelfogadhatóbb magyar busz az utóbbi időkből. Egyébként úgy összeállítani a listát, hogy minél változatosabb legyen.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33472277
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-07-26T19:26:55+02:00
2017-07-26T19:26:55+02:00
Darth Peter
http://blog.hu/user/760316
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus?full_commentlist=1#c33469429" class="reply_nick_1213320" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33469429 );">@Duplaxiii</a>: Köszönöm! A 30-as és a 31-es azért nem került fel a listára, mert nekem nem tetszik a MVIII-ról átemelt lámpafészek.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33469505
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-07-26T11:15:34+02:00
2017-07-26T11:15:34+02:00
Flat-6
http://blog.hu/user/195202
A tizedik helyezettek jelenléte erősen véleményes, a C83 és a Polaris elfér a listán, de más is lehetne helyettük kategória, a maradék 7 viszont nálam is szerepelne rajta. Különösen a V127 lóg ki nagyon, mert szerintem ez a homlokfal nem szép, maga a formaterv egésze meg jellegtelen és elavult is. Kb a Polaris is frissebb dizájnnak tűnik mellette.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/25/a_10_legszebb_ikarus/full_commentlist/1#c33469429
Válasz erre: A 10 legszebb Ikarus
2017-07-26T11:02:17+02:00
2017-07-26T11:02:17+02:00
Duplaxiii
http://blog.hu/user/1213320
Remek összeállítás, kár, hogy a lista több mint fele egy mai egyenforma képviselője, már nem a korabeli formatervezést képviseli - és hát mégis csak a szépségről írsz.<br />
Nekem a gyerek és fiatalkoromhoz a 31-es (a gyár turistabusza), a 620-as (csodás volt a vezetőt bámulni) és a 66-os (távolsági) kötődik, illetve az első bkv-s 200-asok, mert a 4-esen (ma 105) voltak próbára berakva. Hatalmas újdonság volt a nagy tér és az automataváltó.<br />
Ja és nyomokat hagyott a szintén szép és egyedi 556/180-as széria is.<br />
Későbbieket nem is nagyon ismerem, mert akkor már döntően autóztam és ma már minden busz egyforma.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33466959
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T20:03:21+02:00
2017-07-25T20:03:21+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33463583" class="reply_nick_1213320" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463583 );">@Duplaxiii</a>: Még valami.<br />
Bizony firkász, inkább hallgatott volna. Blogger? Az ilyen "blogger"(?) talán külön állatfajta, írhat ilyen ocsmány módon és szinten? Egyéni vélemény? Ja közzé téve! Jog "szarásig", felelősség vállalás semmi!? A közlési kényszer többnyire nem arányos a végtermék színvonalával, ez a cikk különösen nem. A szakmaiság OK lehetne, de a stílus ,a modor, hogy a "klasszikust" szó szerint idézzem: SZAR! A felelős szerkesztő pedig ezért IS felel(ne), ha figyel(ne). Igaz a szar(szájúság) manapság inkább érdem és dicsőség a "közbeszédben", nem szégyellni való bunkóság. Gratulálok!
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33466935
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T20:00:10+02:00
2017-07-25T20:00:10+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33466823" class="reply_nick_898851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33466823 );">@korupisti</a>: Még valami.<br />
Bizony firkász, inkább hallgatott volna. Blogger? Az ilyen "blogger" talán külön állatfajta, írhat ilyen ocsmány módon és szinten? Egyéni vélemény? Ja közzé téve! Jog "szarásig", felelősség vállalás semmi!? A közlési kényszer többnyire nem arányos a végtermék színvonalával, ez a cikk különösen nem. A szakmaiság OK lehetne, de a stílus ,a modor, hogy a "klasszikust" szó szerint idézzem: SZAR! A felelős szerkesztő pedig ezért IS felel(ne), ha figyel(ne). Igaz a szar(szájúság) manapság inkább érdem és dicsőség a "közbeszédben", nem szégyellni való bunkóság. Gratulálok!
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33466841
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T19:43:49+02:00
2017-07-25T19:43:49+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33466823" class="reply_nick_898851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33466823 );">@korupisti</a>: Bocs ,kimaradt: "a stílus maga az ember"
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33466829
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T19:42:41+02:00
2017-07-25T19:42:41+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
@Darth_Petakkor..."annak rendje és módja szerint le kell sz@rni. "??? er:
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33466823
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T19:41:44+02:00
2017-07-25T19:41:44+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33463583" class="reply_nick_1213320" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463583 );">@Duplaxiii</a>: akkor..."annak rendje és módja szerint le kell sz@rni. "??? Biztos, hogy tahó szülők tahó gyerekeirőlvan szó?
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33463995
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T12:35:13+02:00
2017-07-25T12:35:13+02:00
Darth_Peter
http://blog.hu/user/644255
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33463157" class="reply_nick_898851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463157 );">@korupisti</a>: Én is voltam gyerek, van egy unokaöcsém, aki szintúgy gyerek és nem azt írtam, hogy minden gyerek hülye, sőt a gyerekek nagy része normálisabb a felnőtteknél. Ha nem sajnos ezeken a rendezvényeken sokan olyan gyerek van, aki úgy rohangál, mint egy bespeedezett vakegér és mászókának, vagy egyéb játszótéri alkalmatosságnak, rálépnek az ember lábára meg hasonlók. Sőt még olyan is volt, hogy az egyik ilyen poronty beült az S91-es vezetőfülkéjébe és megnyomta az indításjelzőt, ami persze addig szól amíg be nem csukódik az ajtó, de persze a srác azt már nem nyomta meg, hanem röhögve elszaladt a hülye haverjával.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33463943
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T12:27:37+02:00
2017-07-25T12:27:37+02:00
Darth_Peter
http://blog.hu/user/644255
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33463535" class="reply_nick_1213320" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463535 );">@Duplaxiii</a>: Szeptember 2. Mátyásföld sportpálya 10-19 óra.
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33463583
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T11:42:18+02:00
2017-07-25T11:42:18+02:00
Duplaxiii
http://blog.hu/user/1213320
<a href="http://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre?full_commentlist=1#c33463157" class="reply_nick_898851" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 33463157 );">@korupisti</a>: <br />
Te miről beszélsz?<br />
Nem firkász, blogger, nincs főszerkesztő, egyéni vélemény!<br />
És miért ne lehtne joga nemszeretni a rohangáló gyerekeket? Én is csak a sajátjaimat szeretem és zavar, ha másé rohangál az étteremben, a múzeumban vagy a villamoson.<br />
Miért szeressek egy tahó szülők tahó gyerekeit?
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33463535
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T11:37:21+02:00
2017-07-25T11:37:21+02:00
Duplaxiii
http://blog.hu/user/1213320
Nagyon hasznos az írás, ez abból is látszik, hogy nem kerülhet ki a címlapra.<br />
Sok hasonló rendezvény van, de egy sincs meghirdetve, a legtöbbről utólag értesülnek az érdeklődők.<br />
Azért most is kellene az a dátum, mert azért sem oldok meg rejtvényeket, hogy mi az a szeptember első páros szombatja...<br />
Azért sem nyitok meg ezért egy naptárt...
https://ikarusbusz.blog.hu/2017/07/24/ikarus_napok_evrol_evre/full_commentlist/1#c33463157
Válasz erre: Ikarus napok évről évre Mátyásföldön
2017-07-25T10:42:52+02:00
2017-07-25T10:42:52+02:00
korupisti
http://blog.hu/user/898851
" A sok hülye gyereket meg... hát hogy is mondjam, hogy szalonképes legyek... szóval ezt sok teli torokból üvöltő visító és rohangáló porontyot annak rendje és módja szerint le kell sz@rni. Tudom nem egy könnyű feladat, mert tényleg rohadt idegesítőek, mindenhol ott vannak, de azért meg kell próbálni"<br />
Gyereksoviniszta büdös-bunkó firkász korcs! Talán ő (ez?) nem volt gyerek? Az ilyennek jobb ha nem is lesz saját "porontya". Nem szalonképes hanem undorító őkelme. az ő száját kellene telesz@rni! A főszerkesztőt pedig "csókoltatom", hogy a szakma(?)szemétjének is lehetővé teszi az ilyen "megnyilvánulásokat"!