@- duplagondol:
Nem tudom mennyire vagy járatos a mikroprocesszorok fejlődésében ezért pár tényt leírnék.
Hozzávetőleg 81 - 82 magasságától már magyarországon is elérhetők voltak a mikroprocesszorok.
Az első mikroprocesszort és a hozzá kapcsolódó elemeket az Intel és a Motorola hozta ki. Ezt követte a Zilog ami architektúrájában nagyon hasonlított az Intelre. De az IBM az első PC-kben az Intel processzorait használta amivel nagyjából eldőlt a verseny. A Zilog idővel átállt a mikrokontrollerek és célprocesszorok gyártására, a Motorola pedig már akkor is nagy volt ahhoz, hogy ezt ne élje túl.
@- duplagondol:
Én arról a szegmensről tudok beszélni amiben mi utaztunk akkoriban.
Szóval akkor tájt kezdtek létrejönni elsősorban a nagy városokban a mai kábeltv rendszerek elődjei, a nagyközösségi antenna rendszerek. A fejállomás fontos eleme volt az a vevő egység ami a környező országokból elérhető földi sugárzású adásokat fogta és lekeverte egy köztes (szabványos) frekvenciára és innen keverték vissza aztán arra a frekvenciára amit aztán a TV-n beállítottak. Ez a köztes frekvencia a Közép frekvencia, röviden KF néven fut a mai napig. Na a vevőegység kimenetén lényeges volt, hogy a venni kívánt hasznos jelen kívül lehetőleg semmi más ne jelenjen meg a kimeneten vagy csak minimális mértékben. Ezt diszkrét elemekkel nagyon nehéz volt megcsinálni, viszont akkortájban jelent meg nyugaton az úgynevezett felületi hullámszűrő, ami felvezető gyártástechnológiai alapon kiválóan megoldotta ezt a problémát. Ja és nyugaton is csak pár cég gyártotta és nehéz volt hozzá jutni.
A MEV-seknél meg volt a szaktudás, megtalálták a piacot és elkezdték fejleszteni. Már többféle változatot is tudtak gyártani, igaz csak kis példányszámban, amikor beütött a krach és leégett a gyártó sor.
Csak nem rég tudtam meg, hogy a tűznek köze volt Csernobilhoz, így az akkor tájt elterjedt pletykák valószínűleg alaptalanok, miszerint nem véletlen baleset történt, hanem szándékos szabotázs/merénylet.
A MEV vezetése rájött, hogy az akkor már futó mikroprocesszor gyártás irányába kellene fordulni, mert tranzisztort és analóg illetve alap digitális IC-ket gyártottak az oroszok és az NDK-sok dögivel. De a megvalósításra már nem maradt idejük
@Aron_son: Azért kerültek bele, mert a 190-esből lettek kifejlesztve (a BKV-nak küldött tesztpéldány ill. a kuvaiti 190-sek is belekerültek ugyanezen okból). Mivel kevés készült belőlük, ám ezek annál különlegesebb autóbuszok voltak, így jobbnak láttam, ha többféle kivitelről is írok, dacára annak, hogy így elkanyarodok az eredeti témától.
@- duplagondol: Azért, mert negyven évvel késő ilyen katasztrófa történt, attól még igenis volt olyan időszak, amikor a magyar alumínium ipar szárnyalt.
Anno a busz, teherautó gyártásban is jók voltunk, sőt az ötvenesévekben volt egy Aranycsapatunk is.
@prokee: "Na, ennek a gazdasági modellnek nem lehetett szembe menni"
Dehogynem, a hetvenes években megkezdődő rekonstrukciók pont erről szóltak. A legtöbb helyen, mint például Csepelen, persze az ilyesmi valóságos pénznyelőnek számított, a végeredmény pedig erősen kétséges volt. Akkor pl., ha '75-ben a párt, ezúttal VALÓBAN politikai alapon, elutasította, hogy a Yamaha gépekkel, szakértőkkel lecserélje a Pannónia szinte teljes üzemegységét. Helyette még abban az évben megszüntették Magyarországon a motorgyártást.
És persze, a rekonstrukció, nagyrészt nyugati gépekkel, az első helyek egyikén járult hozzá az ország végleges eladósodásához. Úgy, hogy az összképen sokfelé (de nem mindenhol) lényegében alig változtattak a behozott új masinák. Világossá válhatott, hogy szarból nem lehet várat építeni, ha ezeken a helyeken általában förtelmes volt a szervezettség és a munkakultúra.
@A teremőr: "Olyan félvezetőket gyártottak volna, amit a KGST-ben senki."
Műszaki analfabéta vagyok, de ennek a mondatnak a kifejtése történelmi szempontból rohadtul érdekelne. A MeV-ről egyébként, ahogy látom, a tiéddel zömmel egybehangzóak a vélemények.
Ennek a 695-ösnek a láttán pedig hamar beugorhat az embernek, mire ment el a nyolcvanas években PÉLDÁUL a külöföldről hitelbe felvett kemény valuta. Steyr harckocsimotor... iszonyatos dilettantizmus.
@enpera: Hol olvastad ki azt, hogy védem a komcsi rendszert?
Pont azt írtam le, hogy egyáltalán nem szakmai döntések születtek, bele sem mentek az ilyen részletekbe.
Ikarus
Utolsó kommentek:
A teremőr 2017.09.14. 23:42:39
Nem tudom mennyire vagy járatos a mikroprocesszorok fejlődésében ezért pár tényt leírnék.
Hozzávetőleg 81 - 82 magasságától már magyarországon is elérhetők voltak a mikroprocesszorok.
Az első mikroprocesszort és a hozzá kapcsolódó elemeket az Intel és a Motorola hozta ki. Ezt követte a Zilog ami architektúrájában nagyon hasonlított az Intelre. De az IBM az első PC-kben az Intel processzorait használta amivel nagyjából eldőlt a verseny. A Zilog idővel átállt a mikrokontrollerek és célprocesszorok gyártására, a Motorola pedig már akkor is nagy volt ahhoz, hogy ezt ne élje túl.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
A teremőr 2017.09.14. 23:12:30
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.09.14. 15:14:34
A Vörös föld c. film annak idején töviről-hegyire végig is járta a témát.
www.dailymotion.com/video/x5dyqsr
www.dailymotion.com/video/x5dyqw5
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.09.14. 15:10:39
Azzal kapcsolatban, hogy mikroprocesszor-fronton mekkorát tudtak volna alkotni, nyilván vannak, voltak bőven szkeptikus hangok is.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
A teremőr 2017.09.14. 14:57:08
Én arról a szegmensről tudok beszélni amiben mi utaztunk akkoriban.
Szóval akkor tájt kezdtek létrejönni elsősorban a nagy városokban a mai kábeltv rendszerek elődjei, a nagyközösségi antenna rendszerek. A fejállomás fontos eleme volt az a vevő egység ami a környező országokból elérhető földi sugárzású adásokat fogta és lekeverte egy köztes (szabványos) frekvenciára és innen keverték vissza aztán arra a frekvenciára amit aztán a TV-n beállítottak. Ez a köztes frekvencia a Közép frekvencia, röviden KF néven fut a mai napig. Na a vevőegység kimenetén lényeges volt, hogy a venni kívánt hasznos jelen kívül lehetőleg semmi más ne jelenjen meg a kimeneten vagy csak minimális mértékben. Ezt diszkrét elemekkel nagyon nehéz volt megcsinálni, viszont akkortájban jelent meg nyugaton az úgynevezett felületi hullámszűrő, ami felvezető gyártástechnológiai alapon kiválóan megoldotta ezt a problémát. Ja és nyugaton is csak pár cég gyártotta és nehéz volt hozzá jutni.
A MEV-seknél meg volt a szaktudás, megtalálták a piacot és elkezdték fejleszteni. Már többféle változatot is tudtak gyártani, igaz csak kis példányszámban, amikor beütött a krach és leégett a gyártó sor.
Csak nem rég tudtam meg, hogy a tűznek köze volt Csernobilhoz, így az akkor tájt elterjedt pletykák valószínűleg alaptalanok, miszerint nem véletlen baleset történt, hanem szándékos szabotázs/merénylet.
A MEV vezetése rájött, hogy az akkor már futó mikroprocesszor gyártás irányába kellene fordulni, mert tranzisztort és analóg illetve alap digitális IC-ket gyártottak az oroszok és az NDK-sok dögivel. De a megvalósításra már nem maradt idejük
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
Darth Peter 2017.09.12. 21:08:31
Bejegyzés: Ich komme aus Ungarn
Aron_son · https://busworldblog.com 2017.09.11. 16:10:26
Bejegyzés: Ich komme aus Ungarn
Darth Peter 2017.08.28. 11:55:48
Amúgy 376-os jó lesz 365-ösnek, vagy 366-osnak is. :)
Bejegyzés: A 10 legszebb Ikarus
Darth Peter 2017.08.28. 11:45:15
Anno a busz, teherautó gyártásban is jók voltunk, sőt az ötvenesévekben volt egy Aranycsapatunk is.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 07:04:00
Dehogynem, a hetvenes években megkezdődő rekonstrukciók pont erről szóltak. A legtöbb helyen, mint például Csepelen, persze az ilyesmi valóságos pénznyelőnek számított, a végeredmény pedig erősen kétséges volt. Akkor pl., ha '75-ben a párt, ezúttal VALÓBAN politikai alapon, elutasította, hogy a Yamaha gépekkel, szakértőkkel lecserélje a Pannónia szinte teljes üzemegységét. Helyette még abban az évben megszüntették Magyarországon a motorgyártást.
És persze, a rekonstrukció, nagyrészt nyugati gépekkel, az első helyek egyikén járult hozzá az ország végleges eladósodásához. Úgy, hogy az összképen sokfelé (de nem mindenhol) lényegében alig változtattak a behozott új masinák. Világossá válhatott, hogy szarból nem lehet várat építeni, ha ezeken a helyeken általában förtelmes volt a szervezettség és a munkakultúra.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:56:48
Műszaki analfabéta vagyok, de ennek a mondatnak a kifejtése történelmi szempontból rohadtul érdekelne. A MeV-ről egyébként, ahogy látom, a tiéddel zömmel egybehangzóak a vélemények.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:51:22
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:47:32
Na jó, Apró elvtárstól a súlyeloszlás és a zajcsillapítás fejtegetése egy kissé erős...)
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:42:09
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:40:13
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
- duplagondol 2017.08.27. 06:37:50
Hmm... neki a fának?
24.p3k.hu/app/uploads/2016/02/vorosiszap.jpg
Egyébként nyilván jó poszt volt, élvezetes és hasznos, köszönet érte!
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
Darth Peter 2017.08.25. 00:47:28
Amúgy volt már az életben bármilyen olyan dolog aminek tudtál örülni? Egyszer ki kéne próbálnod, hogy mindenhez csak pozitívan állsz hozzá.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
Darth Peter 2017.08.25. 00:39:04
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
prokee · http://blog.prokee.hu 2017.08.24. 14:48:07
Pont azt írtam le, hogy egyáltalán nem szakmai döntések születtek, bele sem mentek az ilyen részletekbe.
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.08.24. 14:46:11
Bejegyzés: Úttörő Ikarusok